Cum functioneaza tahometrul

Tahometrul a primit denumirea si de ‘’cutia neagra’’ a camioanelor. Acesta este amplasat in bordul vehiculului, este intotdeauna la indeamana soferului si este legat la cutia de viteza, iar cu ajutorul senzorilor este inregistrata viteza de deplasare a vehiculului. Sistemul tahometrului inregistreaza atat activitatea camionului, cat si activitatea soferului. Sunt inregistrate orele de condus, orele de stationare, dar si timoul de odihna a conducatorului auto. Tahograful poate fi accesat de patru tipuri de card: al soferului, al companiei, cardul de service si cel de control. Dintre toate acestea, cardul soferului este cel mai important. Pe cardul conducatorului auto, tahometrul inregistreaza viteza, kilomteri si activitatea acestuia.La un interval de 28 de zile, cardul soferului trebuie descarcat, aceasta actiune este obligatorie si prevazuta de catre lege. Memoria aparatului tahograf trebuie descarcata din trei in trei luni. Uniunea Europeana impune ca fiecare camion care sunt inmatriculate, saufabricate dupa data de 1 Ianuarie 2007, trebuie sa aiba tahograf digital. Trist este faptul ca anumiti soferi mai ‘’inventivi’’ au gasit diverse modalitati prin intermediul carora au incercat sa pacaleasca acest sistem, insa, retineti ca cele mai noi aparate de tahograf, inregistreaza chiar si tentativele de fraudare.

Atunci cand soferul incearca sa puna magnetul pentru a nu se mai inregistra, sistemul tahometrului preia din GPS datele de care acesta are nevoie, lucreaza in continuare si inregistreaza pe cardul conducatorului ca acesta a incercat sa manipuleze aparatul tahograf. Programul de lucrur al soferului este de 9 ore pe zi, impartit in 4 ore si jumatate cu 4 ore si jumatate. Acesta trebuie sa aiba o pauza de minim 45 de minute si obligatoriu 9 ore de stationare si de repaos total pana in momentul in care se inchide cardul, sau ziua la 24 de ore. Tahometrul este sistemul care masoara turatia pieselor in miscarea de rotatie ale camionului si este alcatuit dintr-un mic generator si dintr-un volumetru electric, a carui scala este gradata in unitati de viteza unghiulara, sau implicit de turatie. Tahometru mai reprezinta si sursa principala in determinarea cauzei unui posibil accident. Acesta arata precum un CD-player si pe langa faptul ca acesta inregistreaza viteza si kilometri parcursi, acesta infatiseaza si faptul daca soferul a respectat timpul de odihna impus. Meseria de sofer este una destul de solicitanta si toti conducatorii auto trebuie sa respecte reguli stricte si sa aiba o conduita de drum impecabila. Insa, pe langa aceste responsabilitati, in majoritatea cazurilor satisfactiile sunt pe masura. Fiecare sofer de camion este obligat sa detina cardul pentru tahograf. Echipa LKW STORE Service incurajeaza aceasta meserie si este alaturi de fiecare conducator , oferindu-le suport si cele mai bune servicii de service pentru camioane. Siguranta dumneavoastra cat si a celorlalti participanti in trafic, dar si a pietonilor este primordiala, motiv pentru care sfatuim toti soferii de camioane sa respecte regule privind odihna si orele de pauza si sa conduca intotdeauna cu prudenta, indiferent de drumurile pe care acestia circula. Nu uitati ca service-ul nostru este la dispozitia dumneavoastra, asadar nu ezitati sa apelati numarul nostru de telefon afisat pe site.