Notiuni generale de mecanica auto: Sistemul de rulare

In mod normal, aderenta depinde de pneuri. Acestea reprezinta unica legatura intre vehicul si suprafata de rulare. De calitatea si starea acestora depind tinuta de drum si modul in care se realizeaza franarea. Structura pneurilor reprezinta modul in care este fabricata carcasa acestora, iar cel mai des folosite sunt cele cu structura radiala. Va prezentam in continuare lucrurile pe care trebuie sa le stiti despre sistemul de rulare:

– Aveti in vedere intretinerea anvelopelor

– Deteriorarea anvelopelor

– Suprasolicitarea anvelopelor

– Presiunea anvelopelor

– Adancimea caii de rulare

– Distanta de franare

– Trebuie sa efectuati o verificare de catre un service autorizat

– Inlocuirea anvelopelor

– Nu uitati de anvelopele uzate

– Durata de viata a anvelopelor

– Anvelopele de iarna

– Codificarea anvelopelor

Indicatoarele de uzura sunt reprezentate de mici proeminente de cauciuc colorate, iar atunci cand uzura atinge suprafata acestora, cauciucul respectiv devine necorespunzator. Retineti ca pe suprafata pneului nu trebuie sa existe material textil, sau fire metalice, iar flancurile nu trebuie sa aiba taieturi profunde. Marcajele de pe flancurile pneurilor sunt cele care indica toate caracteristicile si conditiile de utilizare ale acestora si sunt marcate deasemenea, data de frabricatie si originea acestora. Atunci cand vorbim despre montajul pneurilor, retineti ca exista doua reguli ce trebuie respectate pentru a nu compromite tinuda la drum a vehiculului. In primul rand, se monteaza doar pneuri cu aceeasi structura pe absolut toate rotile, iar pe aceeasi osie se monteaza pneuri care au tip, marca si caracteristici identice. Atat directia, cat si sistemul de rulare reprezinta un capitol destul de vast, care este necesar in special soferilor profesionisti. Uzura prematura a pneurilor din fata este datorata dereglarii geometriei rotilor, asadar, aveti mare grija sa efectuati geometria acestora in mod regulat si corespunzator. Presiunea reprezinta deasemenea un alt factor care influenteaza cel mai mult durata de functionare a pneurilor. Presiunea din interiorul acestora se masoara intotdeauna inaintea placarii in cursa, atunci cand pneurile sunt reci. Incalzirea excesiva a pneurilor este datora presiunii insuficiente, a supraincarcarii camionului, sau a deplasarii cu o viteza excesiva pe un timp mai indelungat. Uzura anormala este datorata si demararilor, sau franarilor bruste intense, in concluzie, in urma consecintelor unui stil agresiv de condus. Si anumite defectiuni la nivelul sistemului de directie pot cauza uzura anormala a pneurilor. In momentul in care efortul depus pentru actionarea volanului este mai mare decat in mod normal, este nevoie sa fie verificata presiunea din pneurile puntii din fata. Jocurile de articulatii ale sistemului de directie si jantele deformate pot deasemenea determina autooscilatia rotilor directoare, care se manifesta prin vibratia volanului. Este de la sine inteles ca sistemul de rulare asigura deplasarea camionului dumneavoastra pe drumurile publce in conditii optime si de siguranta, motiv pentru care, este obligatoriu sa aveti grija de toate componentele acestui sistem. LKW STORE Service este alaturi de fiecare conducator auto, iar echipa noastra de profesionisti se poate ocupa oricand de orice problema intampina camionul dumneavoastra. Numarul nostru este disponibil pe site, asadar nu ezitati sa ne contactati atunci cand sesizati ca vehiculul pe care il conduceti nu mai ruleaza in conditii optime.